Het maximale uit je netaansluiting
Kosten besparen en geld verdienen
Grip op veiligheid en verplichtingen

Aanvragen van subsidies

Ben je al klant of van plan dat te worden, dan helpt ons subsidieloket op het gebied van subsidies en fiscale voordelen. Zij bieden je actuele informatie en vragen subsidies aan bij de juiste instantie. Jij profiteert van goed technisch advies en meer grip op beschikbare stimuleringsmaatregelingen. Subsidie-mogelijkheden wijzigen regelmatig, waardoor het op tijd aanvragen van belang is.

Ons EMS in beeld

Subsidies en fiscale regelingen

Elektrisch rijden wordt gestimuleerd vanuit de overheid, maar welke subsidie en fiscale voordelen zijn er voor investeringen in duurzame laadinfra? We hebben het helder voor je uiteengezet.

MIA - Millieu-investeringsaftrek

De Milieu-investeringsaftrek (MIA) levert een fiscaal voordeel op voor investeringen in milieuvriendelijke producten of bedrijfsmiddelen. Denk aan elektrisch aangedreven zware voertuigen en mobiele werktuigen of een oplaadpunt. Wanneer je een investering doet in de aanleg van laadinfra dan kun je tot 36% fiscaal voordeel ontvangen. De investering en de laadpaal moeten aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De totale investering bedraagt minstens € 2.500.
  • Het oplaadpunt heeft een vermogen van minstens 22 kW.
  • Het oplaadpunt moet op het eigen bedrijfsterrein staan. Dit mag ook een gehuurd terrein zijn of bij een zzp’er, een huisadres als er geen alternatief werkadres is.
  • Het oplaadpunt wordt gebruikt om eigen elektrische auto’s te laden. Het gaat hierbij ook om leaseauto’s binnen het bedrijf en auto’s van het eigen personeel.
  • Voertuigen behorende tot de Europese voertuigcategorie M2, M3, N2 of N3 of mobiele werktuigen die geheel of gedeeltelijk elektrisch worden aangedreven.
  • Aangesloten op een oplaadsysteem dat permanent met het internet is verbonden waarbij de communicatie volgens het Open ChargePoint Protocol (OCPP) versie 2.01 met CS-certificaat of hoger verloopt, en - eenuitgangsvermogen heeft van ten minste 22 kW,
  • Een oplaadpunt komt voor maximaal € 2.500 in aanmerking waarbij een laadpaal met meerdere aansluitingen geldt als één oplaadpunt.
SEBA - Subsidie Emissieloze Bedrijfsauto's

In Nederland is het rijden van emissieloze bedrijfsauto’s aantrekkelijker gemaakt. Als ondernemer of non-profitinstelling is het mogelijk subsidie aan te vragen voor een volledig emissieloze bedrijfsauto via de Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA). Het bedrag loopt op tot maximaal €5.000,- voor iedere bedrijfsauto. De regeling loopt van 15 maart 2021 tot en met 31 december 2025.

Vervroegde afschrijving milieu-investeringen (Vamil)

De VAMIL-regeling stimuleert Nederlandse ondernemers in duurzame, milieuvriendelijke technieken te investeren, zoals laadpalen, door versnelde afschrijving van duurzame investeringen (tot 75%) toe te staan. Dit levert liquiditeits- en rentevoordeel op. Deze regeling is te combineren met andere fiscale regelingen.

AanZet - Aanschaf Emissieloze Vrachtwagens

De Aanschafsubsidieregeling Zero-Emissie Trucks (AanZET) is voor ondernemers en non-profitorganisaties die een nieuwe, volledig emissieloze (uitstootvrije) vrachtauto willen kopen of financial-leasen. Alleen een nieuwe, volledig emissieloze (uitstootvrije) vrachtauto - in voertuigcategorie N3 of N2 vanaf een gewicht van 4.250 kg - komt in aanmerkingvvoor subsidie.

SSEB - Schoon en Emissieloos Bouwverkeer

De SSEB is een aanschafsubsidie voor emissieloos bouwmaterieel. Het doel van deze regeling is het terugdringen van de NOx-uitstoot en het beperken van fijnstof- en CO2-uitstoot in de bouwsector. Ook zware trucks die worden ingezet voor de bouw vallen, afhankelijk van de juiste SBI-code en opbouw van de truck, onder deze regeling.

AC-laadpalen en DC-snelladers

Naast energiemanagement voorzien wij ook in de benodigde laadinfra, zoals AC-laadpalen en DC-snelladers voor de zakelijke markt.

  1. Zowel AC-laadpalen als DC-snelladers
  2. Standaard voorzien van EMS
  3. Inclusief onderhoud en beheer
  4. Uitsluitend ingekocht bij A-merken

Hoe het werkt

Er is vakmanschap nodig om een locatie geschikt te maken voor E-mobility. Elektrische installaties in kantoren en bedrijfspanden zijn nog niet ingericht voor het verwachte aantal laadpunten. Er is simpelweg te weinig vermogen. Het verzwaren van de gebouwinstallatie is daarnaast een dure en tijdrovende investering. Dankzij onze slimme laadoplossingen is deze investering vaak niet nodig. Hoe we dat doen?
1

Inventarisatie en advies op maat

Het bepalen van de ideale laadinfra begint met een opname op locatie. We gaan met je in gesprek over je wensen en verzamelen alle benodigde informatie over het pand, de parkeerplaats en de elektrotechnische omgeving.

2

Offerte en plaatsing

Is het totaalplaatje helder, dan maken we een overzichtelijke offerte met heldere prijzen. Zowel de eenmalige kosten als continue kosten voor onderhoud en service worden hierin meegenomen. Eenmaal akkoord plannen we op korte termijn de plaatsing van de laadinfra.

3

Energiemanagement en opwekking

Elk laadplein wordt standaard voorzien van ons EMS. Daarnaast is het mogelijk het laadplein in de toekomst op te schalen en componenten als zonnepanelen, warmtepompen en batterijen toe te voegen.

4

Beheer en onderhoud

Na oplevering starten we het periodieke beheer en onderhoud van het gehele laadplein en bijbehorende installaties. Elk laadpunt wordt jaarlijks onderhouden conform NEN1010. In geval van een storing staat onze landelijke servicedesk 24/7 klaar om te reageren.

5

Koppeling aan gebouw en energiemarkt

Informatie uit het EMS is te koppelen aan ons digitaal dataplatform Building Insight. Hiermee ontstaan nieuwe mogelijkheden en inzichten. Dankzij overzichtelijke dashboards en realtime modellen kun je inspelen op de fluctuerende energieprijzen en piekmomenten in verbruik en al je elektrotechnische installaties op elkaar afstemmen.

Neem contact op

Klaar voor een duurzame volgende stap? Vul het formulier in en wij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.